Go to Top

Dlaczego e-mail marketing?

Nie jest tajemnicą, że e-mailing był, jest i będzie tym kanałem komunikacji, który na rozsądnym poziomie utrzymuje relację pomiędzy kosztem przeprowadzenia kampanii i jej skutecznością. Oczywiście nie ograniczamy się tylko do kampanii sprzedażowych, a mówimy o wszystkich aktywnościach komunikacyjnych, które mogą mieć swoje miejsce w kanale e-mail, a więc:

  • budowanie lojalności w oparciu o działania proaktywne i badanie opinii
  • tworzenie przyjaznych klientowi procesów operacyjnych
  • podnoszenie satysfakcji klienta w sytuacji, gdy obsługa innym kanałem jest utrudniona.
Z dostępnych w internecie opracowań i infografik wynika, że niezależnie od grupy wiekowej, zaangażowanej w procesy zakupowe każdego typu przedsiębiorstwa, aż 77% klientów chce otrzymywać powiadomienia o nowych produktach i promocjach za pomocą e-maila.

Co to oznacza dla osoby, która zajmuje się e-mail marketingiem? Kilka prawd.

Przede wszystkim, należy umieścić między bajkami te opinie, które od dekady wieszczą śmierć e-mail marketingu :-)

To prawda, że e-mailingi muszą konkurować z innymi kanałami dotarcia do klienta, ale każdy e-marketer, niezależnie od branży i wielkości biznesu, zawsze szuka wspólnego mianownika pomiędzy kosztem kampanii, a kosztem wywołania określonej reakcji u odbiorcy, czyli konwersji. E-mail marketing wypada w tym zakresie wyjątkowo atrakcyjnie.

To prawda, że rosnąca ilość dostarczanego na nasze skrzynki spamu może zniechęcić do reagowania e-maile, których się nie spodziewamy. Działające coraz lepiej filtry antyspamowe oraz rosnąca świadomość marketerów w zakresie budowania i personalizowania wiadomości e-mail, umożliwiają skuteczniejsze docieranie do odbiorcy i prezentowanie takiej treści, która zawsze skłoni do przeczytania wiadomości lub kliknięcia w przycisk.

To prawda, że wiele rozwiązań technicznych musi być budowanych zgodnie z indywidualnymi wymaganiami branży lub przedsiębiorstwa, a uniwersalne narzędzia do e-mail marketingu mają małe możliwości i nie nadają się do zastosowań profesjonalnych. Mimo to, żaden inny kanał obsługi klienta i sprzedaży nie może być tak łatwo integrowany ze stronami WWW, z systemami do zarządzania lojalnością i wartością klienta (eCRM), z systemami do automatycznej obsługi (eCare, SSO), bazami wiedzy i repozytoriami danych – jak kanał e-mailowy.

To wreszcie prawda, że każda zainwestowana w e-mail marketing złotówka finalnie się zwraca, a pomnożona jest tym bardziej, im bardziej kompleksowo i profesjonalnie podchodzisz do e-mail marketingu. Przekonaj się o tym na własnej kampanii!
, , , , , , , ,